Koh Phangan & Koh Samui

9 oktober 2017 - Ko Samui, Thailand

Dag 7.
Jeetje.. alweer een week op reis en al zoveel gezien en beleefd. Af en toe is het zo onwerkelijk dat ik hier daadwerkelijk ben. (Knijpt zichzelf) Auw, ja het is echt.
Het went zo snel om van plek naar plek te gaan en uit mijn backpack te leven. Pak nergens mijn spullen uit gezien ik er maar een korte tijd ben.
Gezien ik dus gisteravond geen zin had om in de jungle regen ergens op mijn scootertje eten te scoren ben ik dus mooi binnen gebleven.
Ik werd dus wakker met honger en 15 minuten later zat ik dus op mijn scootertje. Even mijn wasgoed ophalen om bij het vrouwke gelijk maar een mango shake te halen (special pleis vol joe) Mocht de scooter zonder betaling maar 10 minuten meenemen dus rap een supermarkt ingedoken. Oja.. niet vergeten om slippertjes uit te doen. Ik kocht gauw een wit broodje waar later dus milky cream inzat..(He, gats)
Op de weg terug zag ik ergens een bordje met Elephant Trekking met een foto erbij van toeristen die op zo'n magisch mooi beest zitten.
Een gevoel van kwaaiigheid en irritatie gaat er door mij heen.😡 Die beesten horen niet thuis voor entertainment en om mishandeld te worden. Want zo zie ik het en ik weiger hieraan deel te nemen. Ik zal dus alleen oog in oog komen met deze magische beesten in opvangplaatsen waar ze goed behandeld worden of in de vrije natuur.

Om half 12 werd ik opgehaald door de taxi en met een afgelaaien busje vol Chinezen zijn we richting Krabi gegaan. Eerst met een pondje het water over om vervolgens door het binnenland naar Krabi te rijden. Wederom een prachtig, groene omgeving met houten huisje, spelende kinderen en werkende ouders. De weg naar Oa Nang Beach, vanaf de ferrypond is zo'n 1.5 uur. Ik zal je vertellen.. daar heb je een sterke maag voor nodig want de wegen zijn behoorlijk hobbelig.
Ik zal in Krabi 1 dagje blijven om vervolgens door te gaan naar Koh Phangan om daar wat Bredanaren te ontmoeten, gezelliggg !
Na het inchecken in mijn schattig hutje besluit ik maar op pad te gaan. Eerst even fatsoenlijk eten. Het valt mij op dat er veel Indiase restaurantjes hier zijn en onder het romantische geknetter van de elektriciteitsdraden ga ik op zoek naar een leuk restaurantje. Ik besluit toch maar bij een Indiaas tentje te gaan zitten en lekker eten te bestellen.
Ondertussen vermaakte ik mij prima met de medewerkers van het restaurant die de gekste taferelen uithalen met voorbijgangers om ze maar binnen te lokken. Die gasten doen het wel goed moet ik eerlijk zeggen. In elke taal spreken ze de mensen wel aan.. Zo wist de jongeman mij op zn Hollands gedag te zeggen toen ik wegging. 'DoeiDoei lekkerding' waren zijn woorden waardoor ik keihard in de lach schoot. Grappig wel.
Na wat winkeltjes afgestruind te hebben ben ik bij een strandtentje gaan zitten om te genieten van een prachtige zonsondergang. Not! De wolken namen al het zicht weg. Nice try, Soof🤡. Nog veeeeeeelee pogingen te gaan.
Even later ben ik richting mijn hutje gelopen om in dezelfde straat een half uur massage te nemen. Heerlijk!!😍 Die vrouwen weten toch echt wel wat ze doen hoor. Met haar ellebogen over mijn rug deed ze haar ding. Ze rekte me aan alle kanten op en trok me haast uit elkaar maarrrrr het was heerlijk. Terwijl ik op mijn buik lag moest ik mijn armen naar achter doen waar zij vervolgens aan trok zodat mn rug bol kwam te staan, jaha rek en strek hoor.
Daarna besloot ik mezelf maar eens te verwennen met een manicure en pedicure.
Gezien ik al een hele week vrij weinig aan mijn uiterlijk heb gedaan is het wel lekker om even te tuttebellen.
Ik sta 's ochtends op, doe mijn zonnebrand-creme en mascara op en that's it.
Ik kreeg een kopje gemberthee aangeboden en was hiervoor wat huiverig. Als ik met mijn vriendinnetje Amber wel eens sushi ging eten dan at ze die gember zo rauw uit het bakkie tot mijn afgrijzen. Die geur, bah! Maar ik waagde het erop en nam een slokje. Oh, het is eigenlijk best lekker.. eerst zoet gevolgd door een bittere nasmaak.
Nadat ik weer helemaal in de watten was gelegd dacht ik lekker op tijd naar mijn bedje te gaan. Ik kocht 1 Chang biertje en ging nog even op mijn balkonnetje zitten. Ik raakte aan de praat met mijn 2 Engelse buurtjes. Waren 2 zussen met kids van mijn leeftijd die met zijn 2e besloten 11 maanden te gaan reizen door Azië, Australië, Nieuw Zeeland om via Amerika weer naar huis te gaan.
Wauw, wat gaaf! Respect voor deze 2 dames. Eentje heeft zelfs haar huis en inboedel verkocht om dit te kunnen waarmaken. We deelden onze ervaring so far en voor ik het wist was het 3 uur later.
Oops, snel naar bed want moet er morgen om 7.00 uur uit.

Dag 8.
Ouch.. kort nachtje weer. Even ergens een ontbijtje scoren en wachten op het bussie.
Ik deed er 6 uur over met bus en ferry om op mijn volgende bestemming aan te komen: Koh Phangan. Was ook nog een hele belevenis hoor, om er te komen.
Van mijn hotel werd ik opgehaald in een klein busje samen met een Spanjaard. Vervolgens werden we naar een klein station gebracht waar we een half uur moesten wachten op de grote bus.
Met 6 man gingen we die grote bus in wat goed vertoeven was. Heb zelfs nog een half uurtje mijn ogen dichtgedaan om vervolgens te merken dat ik heen en weer geslingerd werd😲.
Toen ik mijn ogen open deed zag ik dat de bus over 2 weghelften aan het zwieberen was. Nou jongens, ik kan jullie vertellen dat ik in 1 klap goed wakker was. 🤤
Lekke band dus hij zette de bus aan de kant. Mooi, kan ik even naar de wc.
Nadat de chauffeur wat gesleuteld had gingen we weer verder... na 10 minuten stopte hij ergens langs de weg waar een klein busje ons op stond te wachten.
Mooi geregeld. Dacht ik...
Ik vermoed dat we tijd verloren hebben om de ferry te halen en dat de beste man ons zo snel mogelijk naar de pier wilde brengen dus hij vlamde vol over de weg. Man, man.. Ik heb m'n billen goed bij elkaar gehouden van de spanning. De Spanjaard naast me sloeg een kruisje en ik wreef over mijn buddhatje die aan mijn nek hangt.
Goed, gezond en heel aangekomen bij de pier had ik nog een bootreis tegoed van zo'n 2 uur om uiteindelijk na 6 uur reizen aan te komen! Yeeey, ik ben er !😍
Koh Phangan. Werd opgewacht en op de scooter achterop hebben we het eiland verkend.
Het hotel zat zo'n 20 minuten verderop met een prachtig uitzicht vanaf het balkon op de baai/zee
's Avonds met gezellige Brabo's afgesproken. We zijn gaan bussen, een kaartspelletje met drank. Aan een strandtentje hebben we met zn 5e bij sistah Emma wat buckets besteld. Emma stelde zich voor en noemde ons 3 vrouwen 'sistahs'. Die hebben we erin gehouden hoor. Na 2 potjes kaart spelletjes zijn we gaan dansen en oh, wat was het gezellig.
Na een paar uur goed de voetjes van de vloer te hebben gedanst besloten we een taxi te pakken. Het was erg rustig en een man stapte op ons af om voor 1200 baht 2 personen terug te brengen naar het hotel. Hier trapte ik dus mooi niet in want dit was veel te veel geld. Na een kleine discussie kapte ik de beste man af.. 500 Baht or I will walk. Hij stemde toe. Zo, die zit weer in de pocket. En oja.. Ik wilde een pitstop bij de 7 eleven. Ik stapte achterin de open truck om er vervolgens voor de 7 eleven uit te sodemieteren waardoor ik een soort van gekke spagaat maakte. Ja hoor.... knietje beetje open. Gelukkig heb ik mijn zuster attributen bij om een goede wondzorg te leveren😜.
De taxi chauffeur dacht bij de terugrit eens om mij mijn lesje te leren. Hij scheurde door de bergen, nou nou.. Ik heb me vastgeklampt aan de truck en heb 20 minuten lang afgezien. Wat een rit!!
Dagen erna hebben we het rustig aan gedaan en heb ik genoten van het gezelschap en de omgeving.
Scooterritjes door de bergen op weg naar de mooie plekjes van het eiland waaronder een waterval.
Ook nog naar een 360 graden viewpoint gereden met de scooter ergens bovenop een berg. Wat een uitzicht! En in de avond ook nog naar de Holland Bar geweest, een spannend ritje met de scooter de bergen in hoor.

Dag 11.
Vandaag afscheid genomen van Koh Phangan, beautiful memories😍
Maar nu weer door naar het volgende eilandje: Koh Samui. Ik heb een hotel geboekt bij Chaweng Beach, the place to be.
Lekker een hapje gaan eten aan het strand, dit was tegenover mijn hotel. Het strand was heerlijk rustig met gezellige strandtentjes. Helaas begon het tijdens mijn maaltijd erg hard te regenen dus gauw binnen gaan zitten.
Heb me prima vermaakt daar een paar uurtjes om vervolgens terug naar het hotel te gaan. Daar heb ik even een uurtje gerust om me vervolgens klaar te maken voor de avond.
Het miezerde wat maar liet mezelf niet tegenhouden door wat druppels. Na 10 minuten lopen zag ik een druk restaurantje waar ik ben gaan zitten. Naast mij zat een erg aparte combinatie. Een oudere Engelsman van rond de 55- 60 die behoorlijk wat aan zijn gezicht heeft laten verbouwen om er jonger uit te zien. En niet te vergeten dat vieze toupetje haar op zijn hoofd. Tegenover hem zat een jonge Thaise knul, geloof dat die jonger is als mij. Hij was helemaal opgetuigd... gelakte lange nageltjes, gouden ring.. gouden horloge.. gouden ketting en laten we het niet over zijn Gucci riem hebben. Wil ik weten wat hier gaande is ? Nah... heb nu al redelijk vaak van dit soort combinaties gezien sinds ik in Thailand ben. Probeer er maar niet teveel over na te denken want oh ow..
Na het eten ben ik naar de Ark Bar gelopen, the place to be. Lees: feesten op het strand.
Met je voetjes in het zand, 2 vrouwen die op het dak aan het dansen waren, een team wat zich specialiseerde in vuurshows en niet te vergeten; heerlijke muziek.
Dit was wel even een moment dat ik mijn vriendinnetjes miste want we hadden ongetwijfeld een geweldige avond gehad. Maar die komen er nog genoeg hoor girls😁

Dag 12.
Vanmorgen lekker op mijn gemakje gedaan. Vervolgens heb ik lekker een scooter gehuurd en ben ik gaan rondtouren over het eiland.
Het ene moment rijd je met je scootertje over wegen waar je geen hond tegen komt om vervolgens in een straatje te staan waarbij je bijna stikt in de uitlaatgassen.
Als een gangster op de scooter reed ik met een sjaaltje voor mijn mond op dit soort wegen.
Het was vandaag ook echt vies warm, kon me niet bedenken wat ik anders zou doen dan op de scooter zitten. Want heerlijk, die wind in je gezicht.
Ik ben naar de Big Buddha gereden. Een prachtige gouden Buddha beeld waar je eerst wat trappen voor op moet klimmen op je blote voetjes.
Eenmaal boven was er iemand die rond de hele Buddha alle bellen liet rinkelen. Oja en laten we het prachtige uitzicht over de baai niet vergeten. Een serene en haast magische rust hangt hier. Mensen die op hun knieën voor Buddha knielen om te bidden of offers komen brengen. Dit vind ik pas een mooi geloof. Ik zeg altijd dat ik niet geloof, alleen in mezelf maar het Buddhisme vind ik zo interessant. Misschien krijg ik de kans om tijdens mijn reis me hier nog verder in te verdiepen.
Hoe groot het ook op borden staat aangegeven dat je niet met korte broekjes, blote schouders en schoenen naar boven mag en dat dit zwaar respectloos is naar Buddha. Zo dom zijn mensen dat ze vervolgens gewoon doorlopen. Gelukkig worden ze tegengehouden en krijgen ze een sarong om zichzelf te bedekken maar oh ow...
Vervolgens ben ik een winkeltje in gegaan om me maar eens aan te passen aan de Aziatische kledingstijl. Een lange drollenvanger broek met olifanten en een korte jumpsuit in het rood met olifantjes.
Uiteraard moest ik bij deze vrouwtjes goed afdingen. Waar ik inmiddels steeds beter in word. Dat afdingen zit niet in mijn cultuur en liet het vroeger altijd anderen voor mij doen maar hier moet je wel. Ik merk ook echt dat het de helft van de prijs kan schelen en vind ik het nog teveel, dan loop ik gewoon weg. Meestal roepen ze nog een bedrag na waar ik het wel voor zou kopen en zo niet? Joh, dan ga ik toch naar de buren. Overal verkopen ze hetzelfde.
Vervolgens heb ik een lekkere verse fruitshake gehaald en ben ik met mn scooter naar een rustig plekje gereden. Aan het water heb ik mezelf weggezet op een steen en keek zo uit op de zee en haven. Schijnbaar vonden mensen dit een leuk zicht gezien er een Indiase groep allemaal foto's aan het maken waren van mij.
Vervolgens ben ik 3 minuten verder rijden naar een Buddha complex gereden met vele verschillende Buddha' s en tempels in alle kleuren van de regenboog.
Bij alle Buddha' s moet je een brug over omdat het omgeven is met water met grote kooikarpers.
Het was zo warm dus besluit niet te lang rond te hangen en weer terug naar mijn scooter te lopen. Daar zie ik een aantal kindjes spelen die enthousiast naar mij zwaaien als ik aan kom lopen. Terwijl ik nog even mijn telefoon check, zie ik dat ze een duif vangen om ermee te spelen. Laat ik dit nou mooi op camera hebben.
Mijn volgende bestemming was Wat Khunaram. Een tempel met een 79 jarige oude gemummificeerde monk die al 40 jaar opgebaard ligt in dezelfde houding als dat hij overleden is: een medicatiehouding. Voor Koh Sumai is hij een belangrijk persoon omdat hij zich geheel toegewijd had aan het Boeddhisme en omdat hij zijn eigen dood voorspeld zou hebben.
Helaas is het mij niet gelukt om hiernaar toe te gaan gezien mijn telefoon leeg was en het 45 minuten rijden was. Wilde het risico niet lopen dat ik de weg terug niet meer zou weten. Want stiekem is dit eiland best groot.
's Avonds ben ik aan het strandtentje gaan zitten tegenover mijn hotel. Hier heb ik gerechten besteld a la Koh Sumai style. Van een Sumai cocktail tot Mussels in Sumai style met een kreeftensoep. Nomnomnom.. Tegen de avond kwamen ze weer een vuurshow geven. En totaal onverwachts werd ik uitgenodigd om te komen staan en voor ik het wist stond ik daar. Oh my god.. hij pakte m'n armen en spreidde mijn benen en commandeerde me dat ik zo moest blijven staan. Here we go.... en daar kwam tie hoor.. met vuurballen om mij heen heeft hij een hele show weggegeven met als afsluiter dat hij dicht achter me kwam staan, een knietje in mijn knie gaf waardoor ik met mn rug naar achter gebogen stond en hij die vuurballen in mijn gezicht aan het zwaaien was. Jeetje, heb ik hier nu echt aan meegedaan? Jazeker, ben er heel vanaf gekomen! Nu rap naar huis, wilde op tijd naar bed want heb voor morgen een excursie geboekt waar ik om 7.15 uur al opgehaald word.
Eenmaal terug zat ik nog op mijn balkonnetje te bellen totdat mijn buuf ineens superspontaan naar buiten kwam en riep; 'Hey!! Een Nederlandse buuf, gezelliggg!' Oh wat leuk joh! Hij kwam van oorsprong uit Rotterdam, woonachtig in Amsterdam en werkzaam als vlogger en bij Talpa. Ook vertelde hij mij dat hij een half jaar als het vriendje van Lucas in GTST heeft gespeeld. We raakte samen aan de praat en besloten de volgende dag samen 's avonds hapje te gaan eten.

Dag 13.
6.15 wekker.. ouch! Vandaag heb ik een snorkel, kayak en trekking excursie geboekt in het Mu Ko Ang Thong National park.
Na 1 uur op de boot een een licht ontbijtje met 2 mini croissantjes en een banaan zijn we gaan kajakken. Onderin het dek stond iedereen klaar om in een kayak de zee in te worden geduwd. You single miss? Yes! Ah, you as last. Ugh.. meen je dit nou? Als laatste werd ik op een single kayak gezet en uiteindelijk was dit super fijn want ging veel sneller als alle andere. Helderblauw water, mooie bergen om je heen, en door grotten heen. Natuurlijk heb ik mezelf klem gereden op een rots maar lang leve de kayak instructeur!! Vervolgens zijn we bij een verlaten strand gestopt waar je zo'n 200 levensgevaarlijke en ongelijke tredes op moest klauteren om een fenomenaal uitzicht te hebben over alle eilandjes en het groen - blauwe water.
Vervolgens nog een duik genomen en aan de praat geraakt met 2 meiden die uit Las Vegas kwamen. Eentje zat te vertellen dat haar oom en tante aanwezig waren bij het concert vorige week in Las Vegas met die idioot die op mensen aan het schieten was. Maar gelukkig hebben ze het overleefd.
Vervolgens zijn we naar een ander strandje gegaan waar ik verder met die meiden opgetrokken ben. Vanuit de grote boot werden we op een kleinere boot geplaatst die ons dan naar het strand bracht. Gezien we life vests moesten dragen en die bootjes volgepropt werden, kreeg ik echt een Titanic gevoel. Gelukkig is het maar 2 minuten werk...
Heerlijk gesnorkeld daar alhoewel het niet zo helder was als Koh Phi Phi vorige week.
Eenmaal op de boot kregen we een vegetarische loempia, rijst en kip te eten. Met mijn gevangenis treetje met eten liet ik daar een stijl trappetje op, hopende dat ik het niet zou laten vallen. Zo blij als dat ik was toen mijn treetje op tafel had, zo hard moest ik lachen toen ik zag dat die Amerikaanse meid naast me zo haar treetje eten in haar schoot gooide. Mijn eerste reactie was ook letterlijk: that is what I could've done. Vervolgens komt er een Chinees stel naar ons toe die commandeerde of we ff ergens anders wilde gaan zitten gezien zij daar vanmorgen al zaten. Euhm No.. You're name is not written on this bench right ? Waarschijnlijk begrepen ze niet wat ik bedoelde maar gingen uiteindelijk mokkend naast ons te zitten. Om vervolgens zo asociaal in m'n oren te gaan zitten smekken en viezerikken met het eten. Mesofonie noemen ze dat toch? Die aandoening dat je wurgneigingen krijgt als iemand zo zit te smakken. Oja.. en laten we het boertje niet vergeten wat die Chinese vrouw er ff achteraan gooide. Maar demonstratief bleef ik gewoon op mijn plekje zitten want laat me natuurlijk niet zomaar wegjagen en afsnauwen door dat gekke stel.
Nadat het eten gezakt was kon je nog vanaf de boot het water inspringen en als een van de weinige was dat dan ook wat ik deed.
De terugrit duurde zo'n 2 uur en met een muziekje in mijn oren heb ik heerlijk in het zonnetje gezeten.
Weer terug in het hotel heb ik een uurtje gerust om vervolgens met mijn buuf Leroy en een andere Hollander lekker te gaan eten bij Mr. Crab. Daar hebben we alle drie 2 verschillende gerechtjes per persoon op en samen hebben we heerlijk van elkaar zitten proeven. Ik hou daar wel van, zo proef je van alles en zeker voor een moeilijke eter als ik proef je dingen die je anders niet zou bestellen.
Na een voetmassage en een rondje winkelcentrum zijn we naar de Ark Bar gegaan waar we een gezellig avondje hebben gehad.
Gezien de excursie was ik best moe en mijn buuffie had het ook gezien. Samen zijn we over het strand naar huis gelopen. Wat een geluksmomentje!

Dag 14.
Heb besloten een dagje langer te blijven. Dit om de reden dat de andere Hollander gister toch wel even mijn oogjes deed openen.
We hadden het over de reden van deze lange reis. Ik vertelde dat ik uit een lange relatie kwam en een jaar geleden besloten heb deze reis te maken. Daarnaast ook om de rust voor mezelf te vinden gezien ik een drukke tante ben die van hot naar her rolt, continue. Ik wil teveel waardoor ik mezelf regelmatig voorbij loop. Toen hij mij vroeg wat ik allemaal al gezien had en ik daarop antwoorde, gaf hij aan... Maar.. je bent nu toch ook aan het hollen meid? Doe eens rustig, je hebt alle tijd.
Hier had ik natuurlijk niks tegenin te brengen dussss dan maar een dagje langer!
Vandaag kan ik het kort houden over mijn avonturen want het kwam met bakken uit de hemel. Met buuffie ben ik naar een koffietentje gelopen voor een croissantje met thee en verse fruitshake. Daarna nog even wat geslapen gezien ik een kort nachtje heb gehad. 'S avonds zijn buuffie Leroy en ik lekker Thais gaan eten om vervolgens wat te shoppen. Na een uurtje zijn we ons op gaan tuigen... of zoals Leroy het zegt: even m'n kut krullen😂. Leroy verklaarde me voor gek toen ik met een lange broek aan kwam lopen.. daar krijg je schuim van op mijn pruim met deze hitte zei tie😂.Gieeeeren met mijn nieuwe gay best friend zoals je zult begrijpen.
Het is vandaag volle maan en overal op de eilandjes in Thailand worden hiervoor grote feesten georganiseerd.
Omdat de koning vorig jaar overleden is en 26 oktober begraven wordt, hebben ze uit respect de fullmoonparty's niet door laten gaan deze maand.
Dus zijn buuf en ik maar cocktails gaan drinken op ons gemak.
Rond half 2 ging de boel dicht en zijn we richting het hotel gelopen. In de verte kwamen 2 honden op ons afgelopen en begonnen zo zielig te piepen. Dus ik als de moeder Theresa die ik kan zijn, naar de supermarkt gelopen en voedsel gehaald.
Ik ging op mijn knietjes op straat en al kwispelend kwamen de 2 voor me staan. Ik maakte het zakje open en legde de inhoud op straat.. had ik dus niet moeten doen. Die honden vielen elkaar aan, kon nog net op tijd wegduiken. Om vervolgens met mijn zatte toestand nog de boel te gaan sussen ook door naar de honden te schreeuwen: ' Klaar nou, klaar!
Oké (nuchtere) Sophie, lesje geleerd ✔ Niet meer doen. ❌

Dag 15.
Toch maar weer een dagje erbij geboekt. Vandaag een regenachtige dag en geen drol uitgevoerd. Tegen 3e zijn Leroy en ik gaan ontbijten. Daarna trok de grijze wolkendek open en kwam de zon tevoorschijn. Op naar het strand waar we lekker op het strand hebben gelegen.
Na een opfrissing in het hotel zijn we 1 uur Thaise massage gaan nemen. Ben weer dubbelgevouwen, geslagen en getrapt. Heerlijk!
Hapje eten en voor de verandering eens op tijd naar bed! Oja.. toch nog maar een dagje het hotel verlengd.. hihi

Dag 16.
Sun is shining dus vandaar gaan we erop uit! Scootertje huren en als eerste naar de dode monk gereden waar ik eerder over vertelde. Bijzonder en haast ongeloofwaardig om zo'n man in zithouding achter glas te zien en gewoon al 40 jaar overleden is. Met een echte neppe Rayban zonnebril om zijn lege oogkassen te verbergen.
Als volgende bestemming wilde we een waterval gaan bezoeken dus we staken de weg over en gingen de bergen in. Spannende wegen naar boven hoor.. eenmaal boven begon het te regenen en oei oei.. we waren doorweekt kan ik je vertellen. Stug tufte we door op onze scootertjes om uiteindelijk maar te stoppen bij een flower garden waar ze een winkeltje hadden. Dit om de reden dat ik uit mijn Aziatische olifantenbroek was gescheurd. Gelijk maar een nieuwe gekocht, precies dezelfde. Omdat het dus inmiddels kei hard had geregend besloten we die waterval maar te laten zitten om weer terug naar beneden te gaan.
Ik zal je vertellen, dit was een van de meest avontuurlijkste dingen wat ik ooit in mijn leven heb meegemaakt. Het waren namelijk geen wegen meer maar pure blubber. We bleven een paar keer vastzitten en terwijl ik de grootste lol had zag ik de paniek in Leroy zijn gezicht. Tot mijn enkels in de blubber tufte we langzaam verder tot we een heuvel opmoesten.
Om moed te verzamelen bleef ik even wachten om vervolgens toe te zien hoe 4x4 jeeps naar beneden kwamen gegleden in plaats van gereden. Dit was het moment dat ik besloot terug te gaan en een weg terug te vinden met verharde wegen. Lang leven Google Maps en jawel... na zo'n 25 minuten zijn we heelhuids beneden aangekomen. Wat een avontuur! Oja.. En ben weer uit mijn nieuwe broek gescheurd. Pff.. lange leve de sarong in mijn tas.
Vervolgens zijn we naar de Jungle Club gereden, ook weer een stukje de bergen in voor een fenomenaal uitzicht! Daar hebben we even wat gegeten en gedronken om vervolgens terug naar het hotel te rijden.
We gaan zo lekker een hapje eten en morgen vertrek ik naar het laatste eilandje Koh Tao. Buuf Leroy komt een dagje later en samen brengen we tot volgende week maandag door.
Allemaal langer als gepland van te voren maar zulk leuk gezelschap en het genot van de eilandjes is toch wel heel leuk allemaal.

Behoorlijk spannende week geweest maar ben er heelhuids vanaf gekomen! Tot de volgende blog, lieve familie, vrienden, kennissen, collega's en cliënten.

Liefs, Sophie

1. Grote zus Els:
    9 oktober 2017
    Zalig om te lezen Sophietje! Wij zijn in 2002 ook naar Thailand geweest en vele herinneringen komen opnieuw boven!
    Peter heeft mij ten huwelijk gevraagd op een strand in Koh Toa, onder de sterrenhemel <3
    Geniet nog verder van je fantastisch avontuur! x
  2. Opa Janssen:
    10 oktober 2017
    Vandaag spercieboontjes en gehaktballeke op, was lekker. (zie video op facebook lol)